Myourlife.pl – artykuły, informacje, wiadomości
Biznes

Spedycja międzynarodowa Europa – Azja

Spedycja międzynarodowa między Europą a Azją, z uwagi na niemalejącą modę na tamtejsze produkty, to palący temat. Większości przedsiębiorcom z obu kontynentów zależy na tym, aby przewożone ładunki trafiały do celu jak najszybciej. Inni pod uwagę biorą między innymi koszt transportu.

Azjatycka gospodarka ma ogromne znaczenie dla naszego kraju. Duża część sprzedawanych u nas produktów pochodzi z Państwa Środka. Z Azji do Europy trafia niemal wszystko – są to m.in. komputery, telefony, tablety, odzież. Na rynek europejski państwa azjatyckie eksportują również sprzęt sportowy, obuwie i zabawki. Z kolei ze Starego Kontynentu do Azji wożony jest alkohol, słodycze, owoce, mięso, samochody. Rozwój handlu między Europą a Azją nie powinien dziwić z kilku powodów. Dla nas wyprodukowane tam produkty są atrakcyjne z uwagi na przystępną ceną, z kolei dla osób zamieszkujących Azję wyjątkowo smaczne jest nasze mleko i mięso od wyhodowanych przez europejskich rolników kurcząt. Jednym z wyzwań, jakie należy podjąć, gdy planuje się handel z przedsiębiorcami z Azji, jest zorganizowanie transportu towarów.

Towar z i do Azji można transportować na kilka sposób. Między Europą a Państwem Środka i innymi krajami na kontynencie azjatyckimi istnieje połączenie lądowe, powietrzne i morskie. Wybór sposobu przewozu towarów zależy przede wszystkim od tego, czego oczekuje zleceniodawca.

Spedycja morska

W sytuacji, gdy czas nie ma większego znaczenia można zdecydować się na transport drogą morską. O ile spedycja kontenerowcem nie jest dla osób, którym zależy na krótkim czasie realizacji usługi, o tyle mogą z niej skorzystać przedsiębiorcy, dla których priorytetem jest niski koszt i bezpieczeństwo przesyłanych towarów. Osoby decydujące się na transport drogą morską, powinny dowiedzieć czegoś więcej na temat szlaku morskiego pomiędzy Azją a Europą, którego pokonanie zajmuje z reguły 5-6 tygodni. Do tego należy doliczyć czas potrzebny na załadunek towarów i ich rozładunek. Nie trwa to krótko, ale dla kogoś, kto musi przewieźć ponadgabarytowe ładunki (np. turbiny wiatrowe czy inne konstrukcje o dużych wymiarach i nieregularnych kształtach) nierzadko czas ma drugorzędne znaczenie. Kluczowa staje się możliwość transportu ładunku bez względu na jego rozmiar i kształt. Co więcej, szacuje się, że im więcej towarów i większa odległość do miejsca docelowego, tym transport morski jest bardziej opłacalny. Ponadto, decydując się na spedycję morską kontenerowcem nie trzeba martwić się dodatkowymi opłatami za ładunki ponadgabarytowe.

Żaden inny popularny środek transportu nie zapewni możliwości, jakie dają kontenerowce, szczególnie biorąc pod uwagę stale rosnącą liczbę portów i mnogość szlaków transportowych, które umożliwiają dostarczanie przesyłek do wielu miejsc, oddalonych o setki na nawet tysiące kilometrów. Dowodem na to, że spedycja morska nie odchodzi do lamusa jest informacja o planach Pekinu dotyczących stworzenia Polarnego Jedwabnego Szlaku będącego częścią inicjatywy Pasa i Szlaku w Polsce znanego bardziej jako Nowy Jedwabny Szlak. Obliczono, że dzięki niemu morski szlak transportowy między Chinami a UE może być krótszy o ok. 1/3 w porównaniu z drogą przez Kanał Sueski.

Spedycja kolejowa

Zdecydowanie szybszym sposobem transportu towarów jest wykorzystanie do tego celu pociągów towarowych. Silną alternatywą dla spedycji morskiej w kontenerowcach jest Nowy Jedwabny Szlak, którego historia sięga III wieku n.e. W przeszłości z zachodu na wschód transportowano między innymi perfumy, złoto, wino, biżuterię, i rośliny uprawne, z kolei ze wschodu na zachód przewożono jedwab, herbatę, przyprawy, jadeit, wyroby ceramiczne, papier. Szlak ten dawał również możliwość wymiany idei i osiągnięć ówczesnej nauki.

Dziś Nowy Jedwabny Szlak jest jednym z ważniejszych elementów planu intensyfikacji rozwoju gospodarczego Państwa Środka, który zakłada bezustanny rozwój istniejących już połączeń kolejowych pomiędzy Starym Kontynentem i Azją. Pociągi ekspresowe, które wpisują się w filozofię transportu multimodalnego, pokonujące trasę szlaku biegnącą przez Kazachstan, Rosję i Białoruś, pozwoliły na otwarcie nowych rynków. Kolejnym atutem transportu kolejowego na trasie Nowego Jedwabnego Szlaku jest niski koszt przewozu, co ma pozytywny wpływ na finanse firm decydujących się na ten rodzaj spedycji. Za wyborem tego sposobu przewozu ładunków przemawia również czas, który jest kilkakrotnie krótszy w porównaniu z transportem morskim (od 12 do 16 dni między centralnymi Chinami i Niemcami). Dzięki temu stanowi on idealne rozwiązanie, gdy niezbędny jest przewóz artykułów spożywczych.

Powiązane wpisy

Leasing konsumencki na telefon komórkowy – czy to możliwe?

admin

Zarabianie na szablonach WordPress

admin

Czy pozycjonowanie jest łatwe? Zdziwisz się!

admin