Myourlife.pl – artykuły, informacje, wiadomości
Technologie

Co to jest Business Intelligence i dlaczego może być ważne dla rozwoju firmy?

Jeszcze do niedawna Business Intelligence (BI), czyli analityka biznesowa, była wykorzystywana wyłącznie przez największych graczy na rynku. Obecnie jej wartość dostrzegają również małe i średnie przedsiębiorstwa, które upatrują w niej szansy na zwiększenie swojej konkurencyjności. Czym dokładnie jest Business Intelligence? Jak wpływa na rozwój firmy?

Business Intelligence – co to jest? Jak wpływa na rozwój firmy?

 

Mianem Business Intelligence określa się proces przekształcania zdobytych danych w informacje, a informacji w wiedzę, co ma służyć zwiększeniu konkurencyjności firmy. W ramach BI wykorzystuje się różne narzędzia i systemy informatyczne, które z gąszczu informacji pozwalają wyłonić te najważniejsze. Ważnym ogniwem procesu są również analitycy biznesowi. To dzięki ich eksperckiej wiedzy BI jest jeszcze efektywniejszy.

O zwiększającej się roli Business Intelligence świadczy chociażby liczba ofert pracy dla specjalistów ds. analityki biznesowej, która rośnie lawinowo. Zapotrzebowanie na ekspertów oraz wyspecjalizowane systemy informatyczne zgłaszają już nie tylko najwięksi gracze na rynku, ale również średnie i małe przedsiębiorstwa. Wszyscy upatrują w BI szansy na intensywny rozwój. Czy to możliwe? Jakie korzyści przynosi Business Intelligence?

 

  1. Podnosi konkurencyjność firmy

Systemy Business Intelligence służą do zaawansowanej eksploracji danych i odnajdywania zależności między nimi. W efekcie sprawiają, że przedsiębiorstwo podejmuje lepsze decyzje biznesowe, co buduje jego przewagę konkurencyjną. Na przykład, znając historię wyszukiwania produktów w sieci, firma może dostosować przekaz reklamowy do specyficznych potrzeb klientów.

 

  1. Sprzyja zaufaniu i budowaniu relacji z klientem

Narzędzia Business Intelligence gromadzą szereg danych, które pozwalają lepiej zrozumieć potrzeby i oczekiwania klientów. Pozwala to właściwie adresować ofertę i podejmować działania sprzyjające budowaniu trwałej relacji z klientami. W efekcie firma pozyskuje ich zaufanie, co pozytywnie przekłada się na decyzje zakupowe.

 

  1. Sprzyja poprawie jakości usług

Gromadzone przez narzędzia Business Intelligence dane pozwalają lepiej zrozumieć zachowania klientów, co z kolei sprzyja poprawie jakości usług i umożliwia ich dopasowanie do poszczególnych grup odbiorców. Mogą również służyć automatyzacji określonych aspektów komunikacji.

 

  1. Zapewnia bezpieczeństwo wrażliwych danych

Systemy Business Intelligence zwiększają bezpieczeństwo wrażliwych danych. Dzięki dostrzeganiu, a także raportowaniu błędów w oprogramowaniu chronią je przed atakami hakerskimi i wyciekami. Zapewniają również stały dostęp do aktualizacji.

  1. Pozwala na monitoring i analizę danych z mediów społecznościowych

Współcześnie rola social mediów jest nie do przecenienia. Sprzyjają one budowaniu relacji z klientami, a także pozwalają kształtować obraz marki. Bez ciągłego monitorowania mediów społecznościowych trudno byłoby jednak realizować te cele. Systemy Business Intelligence analizują social media i pozwalają szybko zareagować, gdy pojawi się w nich nieuzasadniona krytyka przedsiębiorstwa.

 

  1. Wyszukuje trendy rynkowe

Systemy Business Intelligence oparte na uczeniu maszynowym i elementach sztucznej inteligencji są na tyle rozwinięte, że mogą samodzielnie wyszukiwać obiecujące trendy rynkowe. Dzięki temu przedsiębiorstwo może dostrzegać szanse, które umknęłyby uwadze analityka. Pozwala to budować przewagę konkurencyjną firmy.

 

  1. Analizuje działania pod kątem efektywności

Narzędzia Business Intelligence samodzielnie wyciągają wnioski na temat podejmowanych przez przedsiębiorstwo działań. Ocena efektywności jest możliwa za sprawą pogłębionej analityki, którą wykorzystują systemy BI.

Coraz więcej przedsiębiorstw zauważa korzyści ze stosowania narzędzi Business Intelligence. Wpływają one pozytywnie na rozwój firmy i zwiększają jej konkurencyjność. W efekcie wzrostu zainteresowania systemami BI rośnie również znaczenie specjalistów Business Intelligence. Ich poszukiwania bywają żmudne. Dlatego warto je zlecić specjalistom z agencji rekrutacyjnej.

Powiązane wpisy

Sprężarki śrubowe bezolejowe – zalety rozwiązania

admin

Zarabianie na szablonach WordPress

admin

Kiedy warto zainwestować w maszyny czyszczące?

admin