Myourlife.pl – artykuły, informacje, wiadomości
Lifestyle

Newsletter – co to jest i do czego służy?

Newsletter

Twórcy stron WWW chcąc zachęcić internautów do cyklicznych odwiedzin swoich serwisów w sieci Internet muszą zaoferować im coś unikalnego. Jednym z instrumentów, który może być wykorzystany jest biuletyn, tzw. newsletter. Najczęściej jest on bezpłatnym internetowym magazynem, który jest przesyłany do skrzynek mailowych. Podstawą do tego, by newsletter mógł być wysłany do odbiorcy, jest jego zgoda na otrzymywanie subskrypcji. Biuletyn – newsletter wysyłany jest przez sieć Internet z określoną częstotliwością, zazwyczaj do lojalnego grona stałych odbiorców. Firma poprzez newsletter może kształtować swój pozytywny wizerunek w określonych grupach docelowych. Jego celem jest również stworzenie więzi z czytelnikami.

Jak działa newsletter?

Newsletter ma za zadanie informować, promować oraz przypominać o danej firmie i jej produktach. Newsletter, który wysyła dana firma poprzez siec Internet zawiera głównie informacje na jej temat, o jej produktach, usługach czy działalności. Są w nim informacje o aktualnościach, interesujących wiadomościach, imprezach firmowych lub rozrywkowych, wydarzeniach, z którymi firma ma związek, jak również o nowościach na stronie internetowej. Celem jaki pragnie osiągnąć dana firma poprzez newsletter jest zdobycie lojalności użytkowników oraz zachęcenie ich do częstych odwiedzin witryny internetowej, jaką posiada dana firma w sieci Internet.

Funkcja promocyjna newslettera

Poprzez newsletter, firma może stosować promocję na swoje produkty czy usługi. Promocja taka powinna wywołać u danego odbiorcy pragnienie posiadania określonego produktu czy usługi. Sam przekaz, który zawiera newsletter powinien zachęcić odbiorcę do bliższego zapoznania się z ofertą, jaką posiada firma, co może spowodować, że skłoni się on do dokonania zakupu. Koszty jakie dana firma ponosi na newsletter rozsyłany poprzez sieć Internet są niezbędne do aktywnego kształtowania jej relacji z nabywcami. Bardziej zadowoleni nabywcy są przecież większym źródłem korzyści dla firmy. Będąc lojalnymi klientami, staną się mniej wrażliwi na cenę. Będą również rozpowszechniać pozytywne informacje o firmie. Jak zrobić Newsletter?

Powiązane wpisy

Narysowałeś sobie logo, sprawdź czy powinieneś skorzystać z usług grafika?

admin

Mowa pogrzebowa – jak napisać mowę pogrzebową

admin

Dlaczego warto wybrać przedszkole międzynarodowe?

admin