Myourlife.pl – artykuły, informacje, wiadomości
Biznes

Czy pozycjonowanie jest łatwe? Zdziwisz się!

Przeczytałeś kilka informacji o pozycjonowaniu i… wydaje Ci się, że to proste zadanie, z którym poradzisz sobie samodzielnie? Owszem, są tacy, którym działania na własną rękę przynoszą efekty, jednak… najczęściej jest zupełnie inaczej. Dowiedz się, na czym dokładnie polega pozycjonowanie WordPress i w innych systemach i oceń, czy dasz radę bez pomocy ekspertów.

Pozycjonowanie – co to w ogóle jest?

Pozycjonowanie to szeroki zakres działań, które mają jeden cel: sprawić, że strona znajdzie się na wysokim miejscu na liście wyszukiwania w Google. Oczywiście nie za każdym razem, ale wtedy, kiedy użytkownik wpisze hasło związane z tematyką takiej witryny. Chodzi więc np. o to, żeby strona producenta okien była widoczna dla klienta, który wpisze w Google np. hasło „okna plastikowe cena” albo „okna z montażem w mieście X”.

Jak osiągnąć taki cel? Przede wszystkim trzeba „przekonać” algorytmy Google, że pozycjonowana strona dostarcza najlepszych informacji w odpowiedzi na „zadaną” przez internautę frazę kluczową. Aby to zrobić, należy spełnić szereg wymogów technicznych oraz merytorycznych.

Jakie elementy obejmuje pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie to szeroka gama działań, które obejmują dwa główne obszary: „techniczny” oraz „treściowy”.

SEO „techniczne”

Kwestie techniczne wiążą się z tym, że strona musi:

  • szybko i poprawnie się ładować,
  • być dostępna na każdym urządzeniu i przeglądarce,
  • być wolna od błędów,
  • być wygodna do przeglądania i nawigacji,
  • być bezpieczna, a zatem np. chronić przed wyciekiem danych użytkowników, którzy wypełniają rozmaite formularze w witrynie.

Dlatego działania w tym obszarze wiążą się przede wszystkim z:

  • optymalizacją kodu strony – tak, aby działała szybciej i poprawniej,
  • zadbaniem o kwestie bezpieczeństwa – np. regularną aktualizację certyfikatów SSL czy oprogramowania zarządzającego witryną,
  • dobranie właściwego hostingu – tak, aby wymiana danych przebiegała sprawnie i bez większych problemów,
  • przebudową strony www – tak, aby lepiej wpisywała się w nowoczesne wymogi klientów.

To właśnie dlatego np. pozycjonowanie WordPress wymaga regularnego aktualizowania wtyczek oraz samego oprogramowania. Dłuższe zaniedbania w tym zakresie mogą doprowadzić do obniżenia bezpieczeństwa witryny, a w efekcie nawet do jej zbanowania przez Google, kiedy zostanie „zawirusowana”.

Treści na stronie a SEO

Obecnie powiedzenie „content is the king” jest bardziej aktualne niż kiedykolwiek. To właśnie na jakość „contentu” umieszczonego na stronie zwracają uwagę algorytmy Google. Nie można sobie pozwolić na niską jakość.

Treści na stronę muszą być:

  • przejrzyste i łatwe do czytania oraz przewijania,
  • nasycone wartościowymi, eksperckimi, godnymi zaufania informacjami,
  • odpowiednio wzbogacone o słowa kluczowe – istotne jest ich prawidłowe dobranie oraz naturalne umieszczenie w tekstach,
  • unikalne,
  • angażujące czytelnika,
  • dobrze poukładane – tak, aby przedstawiały informacje w optymalnej kolejności.

Bardzo istotne jest też to, aby teksty były odpowiednio długie, a ich baza regularnie rozszerzana. Dlatego w ostatecznym rozrachunku działania SEO zajmują sporo czasu i wymagają dużej precyzji. Czy zatem pozycjonowanie jest łatwe? Na to pytanie odpowiedz sobie samodzielnie.

Powiązane wpisy

Jakie zasady stosować przy współpracy z biurem rachunkowym?

admin

Co jest bardziej przydatne dla firmy – rachunkowość czy księgowość

admin

Jak skutecznie chronić głowę i twarz pracowników

admin