Spis treści:
Firma dostawcza to specyficzny rodzaj działalności. Opiera się głównie na organizacji i komunikacji. Dlatego tak ważne jest, by informacje między pracownikami przekazywane były jak najprecyzyjniej i jak najsprawniej. Są sytuacje, które wymagają natychmiastowego kontaktu z kierowcą, szczególnie w sytuacji trudnej czy awaryjnej. Niezwykle ważne jest również bezpieczeństwo kierowców. Z myślą o podobnych zdarzeniach powstał system WEBFLEET.
Czym jest WEBFLEET?
Ogólnie mówiąc, jest to platforma umożliwiająca zarządzanie pojazdami w firmie. System ten całodobowo monitoruje i lokalizuje pojazdy floty. Weryfikuje jazdę i w każdej chwili umożliwia kontakt z kierowcą. Kierowca otrzymuje własną kartę z kodem RFID. Skanuje ją zaraz po uruchomieniu pojazdu. System przekazuje pracodawcy informację, kto prowadzi pojazd oraz weryfikuje jazdę pod kątem zgodności z przepisami ruchu drogowego oraz dotrzymywania obowiązujących przerw. Pozwala też firmie ograniczyć koszty zużywanego paliwa.
W jakich sytuacjach pracodawca wykorzystuje WEBFLEET?
Przepływ informacji w firmie dostawczej jest niezwykle ważny. Od niego zależy powodzenie firmy. Obieg informacji dostawca-pracodawca nie może zostać w żaden sposób zaburzony lub przerwany. Posiadanie i wykorzystanie informacji wpływa na większą skuteczność procesu planowania oraz lepszą kontrolę funkcjonowania przedsiębiorstwa. Pracodawca, posiadając wiedzę o trasie pracownika, jest w stanie efektywniej rozdzielić zadania w firmie.
Wyobraźmy sobie, że pracodawca z siedzibą w Lublinie zleca pracownikowi dostarczenie zamówienia do Gdańska. Kiedy pracownik jest już w trasie, okazuje się, że do Gdańska jest jeszcze jedno zamówienie, ale do odebrania w Warszawie. Dzięki WEBFLEET przedsiębiorca może szybko zweryfikować, gdzie w danym momencie jest pojazd firmy. Jeśli kierowca jeszcze nie dotarł do miejsca docelowego i jest niedaleko Warszawy, dostanie zlecenie odebrania dodatkowej przesyłki. Biuro nie musi kontaktować się z pracownikiem telefonicznie, co ma wpływ na rozproszenie kierowcy w trakcie jazdy. Informacja przekazywana jest za pomocą platformy.
Czasem zdarza się również, że klient dokona zmian w zamówieniu, odwoła je, przełoży na inny termin. WEBFLEET od razu przekaże informację do kierowcy.
Przyspiesz realizację zlecenia
Obecnie wiele firm spedycyjnych cierpi z powodu małej liczby pracowników. Trudno rozplanować zadania tak, by wszystko zostało wykonane na czas, bez opóźnień. Bywa, że pracownik jeszcze nie wróci do bazy, a już ma zaplanowaną nową trasę lub pojawia się zamówienie, które należy zrealizować natychmiast. Pracodawca dzięki systemowi ma wtedy możliwość sprawdzić, który z kierowców przyjedzie najszybciej i będzie mógł przejąć zadanie. Nie musi wykonywać telefonów do każdego z osobna. Pozwala to nie tylko szybko zorganizować pracę, ale też sprawnie określić, kto ją wykona.
Bezpieczeństwo
Obowiązkiem pracodawcy jest zadbać o stan techniczny aut w firmie. System WEBFLEET przypomina o zbliżającym się przeglądzie oraz w oparciu o powiadomienia diagnostyczne pozwala ustalić harmonogram napraw bez dezorganizacji w firmie.
Auto z kierowcą nigdy nie znika z pola widzenia systemu. Pracodawca w każdej chwili może zweryfikować, co się dzieje z pracownikiem. Dzięki temu nie tylko pracownik, ale i jego rodzina są spokojni. Nie możemy wykluczyć sytuacji, gdzie tracimy kontakt z kierowcą. Wystarczy zweryfikować jego położenie w systemie, by dowiedzieć się, czy wszystko w porządku.
System WEBFLEET pozwala nie tylko monitorować auto, ale przede wszystkim sprawnie ustalić i przekazać informacje bez nakładu dodatkowej pracy.