Myourlife.pl – artykuły, informacje, wiadomości
Technologie

Używana Honda Civic 1995-2000 – recenzja

Honda Civic oferuje entuzjastom małych samochodów nieco więcej niż konkurencja, ma również reputację jakości i innowacji projektowych, które wyróżniają ją w oczach nabywców małych samochodów.

Każda nowa generacja oferowała atrakcyjną mieszankę jakości i niezawodności w stosunku do ceny, a szósta generacja, która pojawiła się w 1995 roku, nie była inna.

Modele Hondy Civic 6 generacji (1995-2000)

Szósta generacja Hondy Civic wyniosła mały samochód Hondy na zupełnie nowy poziom jakości, wyrafinowania i osiągów.

Piąta generacja, zachowując cechy, które sprawiały, że Civic był tak atrakcyjny, została skrytykowana za wygląd, słabe wyciszenie i nienajlepsze prowadzenie, co sprawiło, że Honda miała trochę do nadrobienia przy tworzeniu szóstej generacji.

Firma najwyraźniej poczuła się dotknięta krytyką i starała się odpowiedzieć na nią nowym modelem.

Styl i jakość wykonania, które były tak cenione, zostały zachowane, ale znacznie poprawiono wnętrze, które stało się większe oraz poprawiono wyciszenie. Hałas dobiegający do uszu kierowcy był znacznie niższy niż w poprzednim modelu.

W szóstej generacji dostępne były trzy wersje nadwozia: pochodzący z Japonii trzydrzwiowy hatchback i czterodrzwiowy sedan oraz dwudrzwiowe coupe pochodzące z Ameryki.

Wszystkie trzy były oparte na zmodyfikowanej wersji platformy poprzedniego modelu sedana, która zachowała dłuższy rozstaw osi sedana.

Wersja trzydrzwiowa była oferowana w modelach CXi, GLi i mocnych VTi-R, sedan w wariantach GLi i VTi, a coupe było dostępne jako GLi, VTi i VTi-R.

Standardowe wyposażenie modelu CXi hatchback obejmowało poduszkę powietrzną kierowcy, elektryczne lusterka, wspomaganie kierownicy i czterogłośnikowy system audio z odtwarzaczem radiowo-kasetowym. Opcjonalnie dostępna była klimatyzacja.

 

honda civic 6th sedan

Po niewielkiej modernizacji w 1998 roku samochód otrzymał przednie światła przeciwmgielne, a na liście wyposażenia pojawił się zdalnie sterowany centralny zamek.

Wersje GLi sedan i hatchback były podobnie wyposażone, ale dodatkowo miały w standardzie centralny zamek i elektryczne szyby.

Klimatyzacja była opcjonalna do 1997 roku, kiedy to stała się standardem, a w po liftingu z 1998 roku dodano poduszkę powietrzną dla pasażera.

Sportowy model VTi-R hatchback był wyposażony w poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera na przednim siedzeniu, układ hamulcowy ABS, 15-calowe felgi aluminiowe, elektryczne szyby i lusterka, wspomaganie kierownicy oraz elektrycznie sterowany szyberdach.

Podobnie sedan VTi posiadał dwie przednie poduszki powietrzne, układ hamulcowy ABS, centralny zamek, elektryczne szyby i lusterka oraz radio z odtwarzaczem kasetowym. Klimatyzacja stała się standardem w 1997 roku.

Modele coupe miały podobne wyposażenie jak ich kuzyni w wersji sedan i hatchback.

Mimo że był całkiem dobrze wyposażony jak na tamte czasy, w Civicu brakowało takich elementów jak Bluetooth, więc nie można było zsynchronizować z nim iPhone’a lub urządzenia z systemem Android, nie miał ekranu dotykowego, a nawigacja satelitarna nie była dostępna.

Nie było niczego, co pomagałoby kierowcy podczas parkowania – nie było czujników parkowania, kamery cofania ani systemu wspomagania parkowania.

Wnętrze Hondy Civic 6 generacji

Mimo że rozstaw osi był taki sam jak w poprzednim modelu, sedan był o 55 mm dłuższy, co zostało wykorzystane do zwiększenia przestrzeni na nogi w kabinie.

Większość tej przestrzeni przeznaczono na zwiększenie miejsca na nogi na tylnych siedzeniach, ale niewielka część została wykorzystana na poprawę wygody na przednich siedzeniach.

Rozstaw osi w wersji hatchback jest teraz taki sam jak w sedanie, co oznacza, że w porównaniu z poprzednim modelem rozstaw osi zwiększył się o 50 mm. Dzięki temu uzyskano więcej miejsca na nogi z tyłu i bardzo potrzebny komfort dla pasażerów. Samochód był również wyższy, co również przyczyniło się do zwiększenia komfortu podróżowania.

Dla pasażerów przednich siedzeń przewidziano uchwyty na kubki.

Silniki oferowane w Hondzie Civic VI generacji (1995-2000)

Oferowane w Japonii

  • W Japonii najtańszym pakietem wyposażenia był EL (a także krótko działający specjalny EL-II), napędzany silnikiem D13B o pojemności 1 343 cm3 i mocy 91 PS (67 kW) przy 6 300 obr/min. Podobnie jak w większości Civików szóstej generacji, była to konstrukcja SOHC 16v.
  • Japonii w modelu Civic Ferio SiR stosowano silnik B16A drugiej generacji, a w pozostałych wersjach wyposażenia silniki D15B, D16A lub D13B.

D16Z4 silnik hondy civic

 

W Stanach Zjednoczonych

  • W pakietach wyposażenia CX, DX, VP i LX stosowano silnik SOHC 16v D16Y7. Silnik ten osiągał moc 106 KM (79 kW) przy 6 200 obr/min i moment obrotowy 140 Nm przy 4 600 obr/min, a jego stopień sprężania wynosił 9,6:1. Wtrysk paliwa był wielopunktowy.
  • W wersji HX montowano silnik SOHC 16v D16Y5 z układem VTEC-E. Silnik osiągał moc 115 KM (86 kW). Silnik osiągał moc 115 KM (86 kW) przy 6 300 obr/min i moment obrotowy 141 Nm przy 5 400 obr/min, a stopień sprężania wynosił 9,4:1. Wtrysk paliwa, również był wielopunktowy.
  • W wersji EX (kanadyjska wersja Si) montowano silnik SOHC 16v D16Y8 z układem VTEC. Silnik ten osiągał moc 95 kW (127 KM) przy 6 600 obr/min i moment obrotowy 145 Nm przy 5 500 obr/min, a stopień sprężania wynosił 9,6:1.
  • W wersji wyposażenia Si (kanadyjska wersja SiR) stosowano silnik DOHC 16v B16A2 z układem VTEC. Silnik ten osiągał moc 160 KM (119 kW) przy 7 600 obr/min i moment obrotowy 150 Nm przy 7 000 obr/min, a stopień sprężania wynosił 10,2:1.
  • W wersji GX zastosowano silnik D16B5 przystosowany do zasilania sprężonym gazem ziemnym. Jego stopień sprężania wynosił 12,5:1.

Australia

  • W Australii większość modeli CXi i GLi była wyposażona w silnik D16Y4; wersja VTi sedan miała silnik D16Y5, VTI coupe – D16Y8, a VTi-R EK4 Hatchback i Coupe – B16A2.

Inne rynki

  • W Wielkiej Brytanii, Europie i Afryce Południowej w latach 1996-2000 produkowano wiele sedanów i Aerodecków z silnikami B16A1, B16A2, B18B, a nawet B18C.
  • Na rynku bliskowschodnim Civic był dostępny z silnikiem D15Z4 o mocy 105 KM (78 kW) w wersjach LXi i EXi.
  • Na Filipinach w latach 1999-2000 pojawiła się wyczynowa wersja modelu Civic o nazwie SiR napędzana silnikiem B16A2.

Prowadzenie Civica VI gen.

Dzięki wysokiej mocy i momentowi obrotowemu wszystkie modele były przyjemne w prowadzeniu, miały dobre osiągi i dość zwinne prowadzenie.

Model VTi-R z silnikiem VTEC był sportowym wyborem. Silnik swobodnie wkręcał się na wyższe obroty i dobrze reagował na zapędy entuzjastycznego kierowcy.

Wszystkie silniki charakteryzowały się umiarkowanym zużyciem paliwa.

Bezpieczeństwo

Lista elementów bezpieczeństwa w Civicu szóstej generacji była krótka.

Poduszki powietrzne dla kierowcy były standardem we wszystkich modelach, ale tylko sedany i hatchbacki VTi i VTi-R posiadały również poduszkę powietrzną dla pasażera.

Zmieniło się to po lifcie z 1998 roku; wszystkie modele miały wtedy dwie poduszki powietrzne z przodu.

Jednak tylko VTi i VTi-R miały układ ABS.

Było też za wcześnie na uchwyty ISOFIX do mocowania fotelików samochodowych dla dzieci.

Pojemność bagażnika wynosiła 351 litrów.

civic honda 6 generacja

Typowe usterki Hondy Civic (1995-2000)?

Civic ma godną podziwu historię niezawodności. Niewiele poważnych awarii miało miejsce w okresie jego świetności.

Ten czas już minął, więc wszelkie problemy, które mogą się teraz pojawić, są najprawdopodobniej spowodowane wiekiem, dużym przebiegiem lub złym utrzymaniem.

Samochód, który warto kupić, to taki, który jest w najlepszym stanie, ma najniższy stan licznika kilometrów i najlepszą historię serwisową.

Szukaj takiego, który był rozpieszczany przez troskliwego właściciela, jeździł rzadko i ma wiarygodne dowody na to, że odwiedzał serwis zgodnie z zaleceniami Hondy.

Regularna wymiana oleju jest konieczna, aby uniknąć kosztownego gromadzenia się osadów, które mogą doprowadzić do zniszczenia każdego silnika, ale silników Hondy w szczególności.

Do napędu wałków rozrządu stosowany jest pasek, który należy wymieniać co około 100 000 km.

Podobnie jest ze skrzynią biegów, która dobrze się trzyma, ale automatyczna lubi olej zalecany przez Hondę. Odejście od oleju Hondy może zaoszczędzić kilka dolarów, ale może prowadzić do kłopotów na drodze.

Pod względem wykonania nadwozia Civic radzi sobie dobrze. To solidny, mały samochód, który w miarę upływu kilometrów nie grzechocze. Oczywiście, należy uważnie przyglądać się karoserii. Rdza bardzo lubi Hondy. Należy ważnie zwracać uwagę na uszkodzenia blacharskie, niechlujne polakierowanie, opadające drzwi, pokrywę bagażnika lub klapę.

Wnętrze Civica również całkiem dobrze radzi sobie z ostrym słońcem. Ogólne spasowanie i wykończenie jest wysokiej jakości, części są trwałe, a elementy wykończeniowe sprawiają wrażenie wytrzymałych.

Koszty serwisowania nie są wygórowane i każdy kompetentny mechanik jest w stanie wykonać naprawę.

civic honda 6 hatchback

Opinie właścicieli Hondy Civic 6th

„Zamierzałam zatrzymać moją Hondę Civic GLi sedan z 1999 r. tylko na trzy lata, ale była tak stylowa i tak niezawodna przy przebiegu 106 000 km, że zatrzymałam ją na dłużej”.

„Kupiłem moją CXi hatchback w 1997 roku. Dealerzy Hondy regularnie ją serwisowali, a jedynym wydatkiem, jaki poniosłem poza filtrami i świecami, była wymiana żarówki. Samochód jest jak nowy, jeśli chodzi o osiągi i zużycie paliwa, nadwozie jest idealne, a lakier doskonały”.

„Nadal jeżdżę moim Civiciem z 1997 r. i nadal dobrze się sprawuje. Jedyne, co musiałem zrobić, to serwisować go i wymienić opony. Jego niezawodność nie ma sobie równych”.

„Kupiłem mojego Civica z 1999 roku w 2007 roku. Jest w nim dużo miejsca, fotele są bardzo wygodne, a osiągi całkiem dobre. Jak na swój wiek jest też dość niezawodny. Musiałem naprawić stukanie w kolumnie kierownicy, wymienić sprzęgło, wydech i katalizator”.

 *Aktualne ceny Honda Civic VI gen. (1995-2000)

Rok Cena od Cena do
2000 2999 PLN 18 900 PLN
1999 3200 PLN 59 900 PLN
1998 3900 PLN 37 000 PLN
1997 1500 PLN 40 000 PLN
1996 4000 PLN 32 900 PLN
1995 Brak ofert Brak ofert

(*dane na kwiecień 2022)

Podsumowanie

Honda Civic 6th to mały dobry samochód, który warto wziąć pod uwagę szukając niezawodnego auta.

Powiązane wpisy

Antresole i pomosty magazynowe, czyli o efektywnym wykorzystaniu powierzchni składowania

admin

Zarabianie na szablonach WordPress

admin

Piękny uśmiech na co dzień, czyli zdradzamy sekrety stomatologii estetycznej

admin