Myourlife.pl – artykuły, informacje, wiadomości
Biznes

CTR – czyli jak zwiększyć współczynnik konwersji?

Posiadając reklamy na stronie internetowej niejednokrotnie otrzymujemy wynagrodzenie gdy ktoś kliknie w jedną z reklam (tak właśnie jest w Google AdSense). Istotną rolę odgrywa więc wskaźnik klikalności reklam, czyli sławny CTR (Click Through Rate).

Jeśli na tysiąc odwiedzin naszej strony, pięćdziesiąt osób kliknie w reklamę to CTR tej strony wynosi 5%. Kluczem do wysokich zarobków jest więc podniesienie tego wskaźnika jak najwyżej. Można to osiągnąć stosując rożne metody. Podstawową kwestią jest miejsce wyświetlania reklam. Jeśli nasze jednostki są ukryte na dole strony, wtedy CTR będzie dość niski. Należy zadbać, aby reklama pojawiała się w centralnym miejscu strony, tam gdzie użytkownicy patrzą najczęściej. Kolejną istotną sprawą jest rozmiar reklamy. Warto stosować duże jednostki, które są dobrze widoczne na stronie, wtedy możemy liczyć na zwiększenie wskaźnika CTR. Jeśli do tego reklama będzie tematycznie powiązana ze stroną, to szanse, że ktoś kliknie w nią znacznie wzrosną. Logiczne jest przecież, że użytkownik odwiedzający stronę szybciej zainteresuje się reklamą pasującą do treści strony, niż tą która przedstawia coś zupełnie odmiennego niż tematyka strony. Należy przetestować także jaka wersja kolorystyczna (głównie w w przypadku reklam w postaci linków tekstowych) pasuje do naszej strony i wybrać jak najlepszy wariant. Reklamy w postaci linków tekstowych pozwalają na ich lepsze dopasowanie do strony.

Webmaster może wybierać z szerokiej gamy kolorów i rozmiarów czcionki, i wybrać takie, które sprawią, że reklama ładnie wkomponuje się w stronę i nie będzie nikomu przeszkadzać. Niektórym takie dopasowanie udaje się do tego stopnia, że na pierwszy rzut oka linki reklamowe do złudzenia przypominają odnośniki do innych podstron serwisu, co dodatkowo zwiększa skuteczność takich reklam. Co ważne, cześć internautów nie zdaje sobie sprawy istnienia ich istnienia, więc niejednokrotnie, całkiem nieświadomie klikają w takie tekstowe odnośniki, będące właśnie reklamami. Można się więc wielokrotnie spotkać z opinią, że odpowiednio umieszczone i skonfigurowanie wizualnie reklamy tekstowe są skuteczniejsze niż reklamy graficzne. Mimo to graficzne też mają swoje plusy. Pomysłowo zaprojektowana grafika może przykuwać uwagę odwiedzających i zachęcać do kliknięcia. Reklamy graficzne niejednokrotnie dobrze się prezentują na stronie, zgrabnie wypełniając niezagospodarowaną wcześniej pustkę.

Duży wpływ na wybór rodzaju jednostki reklamowej powinna mieć tematyka strony. Inny typ reklamy będzie pasował przecież do strony o grach komputerowych, a inny do strony traktującej o literaturze. Warto w tym temacie trochę poeksperymentować i sprawdzić, które rozwiązanie okaże się najlepsze. Odpowiednie zastosowanie tych kilku prostych metod powinno zwiększyć współczynnik konwersji, co w efekcie przyniesie lepsze zarobki ze strony.

 

Powiązane wpisy

Dlaczego warto przejść na e-dokumentację pracowniczą?

admin

Dlaczego warto zachować dobre relacje z poprzednią firmą?

admin

Zwiększ efektywność analizy danych w twojej firmie!

admin