Lifestyle Sport

Sport a masaże tajskie – co najlepiej wybrać przy intensywnych treningach?

Jeśli intensywnie ćwiczymy, powinniśmy korzystać z masaży tajskich. Sieć salonów masażu tajskiego ThaiSun przygotowała mały poradnik ile powinniśmy odczekać po treningach, z jakich masaży korzystać i jak często.

Jakie rodzaje masaży tajskich są najlepsze dla sportowców? Czy dyscyplina, którą uprawiamy ma jakiś wpływ na wybór rodzaju masażu?

Zdecydowana większość sportowców korzysta z masażu regularnie, jako części swoich treningów. Masaż tajski klasyczny pozwala nam rozluźnić mięśnie, przywrócić pełen zakres ruchu w zmęczonych stawach, a przede wszystkim odpocząć i napełnić się dobrą energią. Ze względu na to, że klasyczny masaż tajski jest z natury zabiegiem fizjoterapeutycznym, rolę masażu przygotowującego do treningu spełnia doskonale. Wszyscy sportowcy, którzy ćwiczą w dyscyplinach wymagających dobrego rozciągnięcia i elastyczności powinni korzystać z masażu tajskiego klasycznego, dlatego że zabieg ten potrafi spełniać rolę, którą normalnie spełniają dodatkowe zajęcia z jogi. Dzięki temu doskonale pasuje też do osób uprawiających cięższe dyscypliny, bądź ćwiczących intensywnie na siłowni w celu zbudowania masy oraz siły. Rozluźniająca natura masażu tajskiego klasycznego i jego skoncentrowanie na przywróceniu równowagi w całym ciele działają doskonale w przypadku codziennych treningów na siłowni, dlatego że pozwolą odpocząć zdjąć ogromne napięcie ze stawów i przyczep mięśniowych. Oczywiście, osoby ćwiczące lżejsze sporty, na przykład jogę znajdą w masażu tajskim klasycznym doskonałe uzupełnienie swoich treningów. Nie bez powodu masaż tajski klasyczny nazywany jest leniwą jogą – to właśnie dlatego, że bardzo dużo elementów czerpie z azjatyckiego systemu rozciągania. 

Osoby, które są rozciągnięte, czują się lekko, jednak chciałyby popracować nad mięśniami powinny wybrać masaż tajski sportowy. To właśnie ta pozycja w menu sieci salonów masażu tajskiego ThaiSun jest najczęściej wybierana przez sportowców oraz atletów nas odwiedzających. Masaże tajskie sportowe działają przede wszystkim na mięśnie i domyślnie są po to, aby zajmować się tylko mięśniami w całym ciele. To idealna remedium na zakwasy po treningu. W trakcie masażu tajskiego sportowego są stosowane podobne techniki jak w drenażu limfatycznym i właśnie dlatego dociera tak dobrze do wnętrza naszych mięśni. Masaż tajski sportowy można również stosować prewencyjnie – przeciwdziała on powstawaniu zakwasów w trakcie treningu i sprawia, że nasze mięśnie pracują skuteczniej. Sesje masaży tajskich sportowych trwają godzinę, półtorej oraz dwie – przy czym my zawsze polecamy zabiegi przynajmniej półtoragodzinne jak w większości przypadków masażu całego ciała.

Jak często powinniśmy korzystać z masaży tajskich jeśli ćwiczymy? Jak długie przerwy robić między masażami?

Jeśli aktywnie ćwiczymy jakiś sport przynajmniej kilka razy w tygodniu, powinniśmy być na masażu dwa trzy razy w ciągu tygodnia. Masaż klasyczny tajski jest wyjątkowo intensywny i sam może przyczynić się do powstawania zakwasów, a jego długie sesje mogą przypominać treningi same w sobie, dlatego jeśli decydujemy się na masaż tajski klasyczny powinniśmy do tego zabiegu podejść z umiarem: sesje półtoragodzinne to najlepszy wybór i to w dni, w które nie ćwiczymy. Jeśli chodzi o masaż sportowy, tu możemy zdecydować na zabiegi znacznie częściej i korzystać z dłuższej wersji, nawet do dwóch godzin. Ze względu na regeneracyjne właściwości masażu sportowego, może być stosowany nawet bezpośrednio po treningach.

Warto pamiętać o tym, aby po masażach tajskich odpocząć i nawodnić dobrze organizm. Korzystanie z masażu tuż przed treningiem, będzie mijało się z celem – chyba, że robimy przed ćwiczeniem przynajmniej 3 – 4 godziny przerwy. Warto też pamiętać o dobrym odżywianiu się i o tym, że intensywny masaż również pali kalorie, w związku z czym możemy jeść po zabiegach. Nie wolno natomiast jeść za dużo przed masażem tajskim, a przychodzenie na masaż bardzo najedzonym to kompletna pomyłka. Od czasu do czasu warto też skorzystać z masaży czysto relaksacyjnych, aby dać odpocząć naszemu ciału i psychice oraz odżywić skórę wspaniałymi olejkami aromatycznymi. 

źródło: ThaiSun – salon masażu tajskiego

Related posts

Jak efektywnie wykorzystywać materiały video w nauce angielskiego?

admin

Jak skutecznie chronić głowę i twarz pracowników

admin

Preparaty do broni – jakie wybrać?

admin

Zostaw komentarz