Lifestyle Zdrowie

Awokado w jadłospisie paleo – dlaczego warto o nim pamiętać?

Zanieczyszczenie środowiska, a także masowa produkcja wysoko przetworzonej żywności powodują negatywne skutki dla naszego zdrowia. W odpowiedzi na te zagrożenia wzrasta zainteresowanie tematyką zdrowego odżywiania. Napawający optymizmem jest fakt, iż pomimo wskazanych zagrożeń wciąż chętnie wybieramy nieprzetworzone produkty spożywcze, wśród których główną rolę odgrywają warzywa i owoce z ekologicznych upraw. Jednym z promowanych przez dietetyków owoców jest awokado. Dlaczego?

W służbie zdrowiu

Awokado ze względu na swe liczne prozdrowotne właściwości zyskuje coraz większą popularność. Często jest też składnikiem diety wegetariańskiej, a nawet odchudzającej – pomimo faktu, że jest to owoc o wysokiej kaloryczności. Dzieje się tak dlatego, że awokado przyspiesza metabolizm, a także pozwala przez dłuższy czas zachować uczucie sytości, przez co w praktyce wpływa na zmniejszenie ilości spożywanych pokarmów. Weganie cenią je m.in. za to, że z powodzeniem może zastąpić masło.

Awokado jest bogatym źródłem wielu składników odżywczych i zdrowotnych: witamin, przeciwutleniaczy i tłuszczów, natomiast zawiera znikome ilości cukru. W swoim składzie posiada dużą ilość błonnika oraz witaminy (A, B1, B2, B3, B5, B6, B9, C, E, K,), minerały (potas, wapń, magnez, żelazo, fosfor, cynk, sód) i tłuszcze: nasycone, jednonienasycone i wielonienasycone (Omega-9, oraz Omega-3 i Omega-6 w odpowiednich proporcjach).

Właściwości te generują silnie zdrowotny wypływ na zdrowie człowieka. Awokado przyspiesza metabolizm i wspomaga odchudzanie, korzystnie wpływa na układ nerwowy, poprawia parametry i reguluje ciśnienie krwi, obniża poziom cholesterolu, zapobiega cukrzycy typu II, działa wspierająco na system immunologiczny oraz wykazuje działanie antyoksydacyjne i przeciwnowotworowe.

Warto również zwrócić uwagę na pestkę awokado. W niej znajduje się najwięcej cennych substancji. W celu spożycia pestkę najpierw najlepiej ususzyć, potem włożyć do plastikowej torebki i rozbić, a następnie zmielić na drobny proszek.

Co łączy awokado z dietą paleo?

Owoc awokado spełnia wszelkie wymagania diety paleo. Posiada spore ilości niezbędnych do wchłaniania i zdrowego życia, a koniecznych w diecie paleo, naturalnych tłuszczów: nasyconych, jednonienasyconych oraz wielonienasyconych. Jest również bogatym źródłem błonnika pokarmowego, niezbędnego w procesie trawienia. Ponadto zaopatruje organizm w niezbędną energię w postaci naturalnych węglowodanów, oraz w aminokwasy odpowiedzialne za rozbudowę tkanki mięśniowej. Wszechstronne działanie owocu jest wysoce korzystne dla organizmu człowieka.

Regularne spożywanie awokado wpisuje się w ideę naturalnego, zdrowego żywienia i jest zgodne z założeniami diety paleo. Dlatego warto włączyć ten owoc do naszego jadłospisu. Może stać się on podstawowym składnikiem pokarmowym, zastępując masło. Nadaje się również do zastosowania podczas przygotowywania rozmaitych potraw i przystawek. Od nas zależy w jaki sposób wykorzystamy jego walory. Zastosowanie diety paleo opartej na naturalnych produktach spożywczych i wykorzystanie prozdrowotnych walorów owoców, w tym awokado, pozwoli nam w krótkim czasie poczuć znaczną poprawę metabolizmu i samopoczucia.

źródło: paleocatering24.pl – catering na diecie

Related posts

Nowoczesne metody fizykoterapii

admin

System smartlink – integralność z Twoim telefonem

admin

Audiometria – pierwszy etap w diagnozie schorzeń słuchu

admin

Zostaw komentarz